Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

prędkość i hamowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 15:23, 31 Sty 2007    Temat postu: prędkość i hamowanie

1. prędkość maxymalny pociągów towarowych zależy od masy, jakie są przedziały mas dla danych prędkości ?
2. jaka jest średnia droga hamowania nagłego pociągu z bruttem 3200t z prędkości 70km/h (bo taka chyba jest dla tej masy maxymalna) ?

z góry dzięki za odpowiedź :)
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 14:10, 03 Lut 2007    Temat postu:

czy ja jakoś nie jasno sformułowałem pytania, czy nikt nie zna poprostu odpowiedzi ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Sob 18:14, 03 Lut 2007    Temat postu:

Mało osób ostatnio tutaj zagląda. Odnośnie drugiego pytania - mógłbym Ci podać odpowiedź, mam wzór, z którego można to obliczyć, ale potrzebuję dwóch danych: siłę hamowania składu (w Niutonach) i współczynnik tarcia pomiędzy kołami a szynami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 20:11, 03 Lut 2007    Temat postu:

nie chodzi mi o dokładna teoretyczna wartość (bo te dane których barkuje nie jest łatwo znaleźć) tylko jak ktoś jeździ na bruttach i z doświadczenia wie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 22:00, 03 Lut 2007    Temat postu: Re: prędkość i hamowanie

vigen napisał:
1. prędkość maxymalny pociągów towarowych zależy od masy, jakie są przedziały mas dla danych prędkości ?


Prędkość ta zależna jest od:
a) profilu szlaku
b) lokomotywy prowadzącej (zestawu lokomotyw)


Na przykładzie ET22 mogę powiedzieć, że jest ona w stanie ciągnąć pociągi towarowej o masie nieprzekraczającej 2700T z prędkością nie większą niż 80km/h oraz brutta 3200T z prędkością nie większą niż 70km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hbudzynski




Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lublin

PostWysłany: Nie 11:39, 04 Lut 2007    Temat postu:

Do warunkow ustalania predkosci nalezy wziąść nader i przedewszystkim przełanki mowiace o bezpieczeństwie. Zależne jest to również od typu ładunku przewożonego, czy technicznych ograniczeń nie tylko lokomotywy ale tez wagonów czy innego taboru pociągowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:37, 05 Lut 2007    Temat postu: Re: prędkość i hamowanie

vigen napisał:
1. prędkość maxymalny pociągów towarowych zależy od masy, jakie są przedziały mas dla danych prędkości ?
2. jaka jest średnia droga hamowania nagłego pociągu z bruttem 3200t z prędkości 70km/h (bo taka chyba jest dla tej masy maxymalna) ?

z góry dzięki za odpowiedź :)
pozdrawiam


Pierwsze pytanie jest jak dla mnie trochę dziwnie sformułowane ale postaram sie odpowiedzieć.

Dla pociągów poruszających się z prędkością 80km/h brutto rozkładowe zawiera się między 2200 a 2900 ton. Pociągi z prędkością 100km/h
(np "kontenerowce"),mają brutto od 1200 do 1500 ton. Dla pozostałych pociągów o prędkości rozkładowej 70 km/h lub wyjątkowo 50 km/h maksymalne brutto to 3200 ton.
Jeszcze przed kilkunastoma laty prowadzono na węglówce pociągi (wahadła węglowe) po 4000 ton. Mój rekord to 4170 ton lokomotywą
ET40 - 38.

Droga hamowania (nagłego) pociągu z bruttem 3200 ton z prędkości 70km/h zawiera się między 400 a 500m. Może to być nawet mniej, wszystko zależy od warunków (podjazd, spadek, długość pociągu, rozmieszczenie czynnych hamulców, warunki pogodowe itp).

Pełnego hamowania nagłego przy ciężkich pociągach używa się bardzo rzadko bo skutkiem tego może być zerwanie pociągu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 14:07, 19 Lut 2007    Temat postu:

o to mi własnie chodziło - DZIĘKI maszynista_50 :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Bocznica Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin