Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Linie wąskotorowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Brutto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:19, 29 Lip 2007    Temat postu: Linie wąskotorowe

Czy możliwa jest i jak by przebiegała reaktywacja ruchu towarowego na liniach wąskotorowych i normalnotorowych nieczynnych ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ty45 - 20




Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:30, 29 Lip 2007    Temat postu:

A dlaczego by nie?
Są tylko dwa problemy:
1. Stan techniczny linii ( a w przypadku "ciasnotorówki" i taboru ),
2. Ewentualni klienci.

Wszystko rozbija się o te dwa czynniki i tzw. "chciejstwo". Technicznie zaś jest to jak najbardziej możliwe... ;)

Natomiast jak by to wyglądało.
Wszystko zależy jak jest ustalona prędkość techniczna - w przypadku Vmax = 0 km/h, należało by przeprowadzić przegląd/remont linii po którym została by ustalona odpowiednia prędkość i regulamin techniczny linii. Następnie wpisanie punktu/stacji do WOT-u, podpisanie umowy z przewoźnikiem i już.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Nie 19:55, 29 Lip 2007    Temat postu:

Ty45 - 20 napisał:
A dlaczego by nie?
Są tylko dwa problemy:
1. Stan techniczny linii ( a w przypadku "ciasnotorówki" i taboru ),
2. Ewentualni klienci.

No a taki czynnik jak pieniądze? Przecież o to przede wszystkim chodzi... Jeśli przychód byłby mniejszy niż koszty utrzymania taboru i infrastruktury to żaden przedsiębiorca by się na tą reaktywację ruchu towarowego nie zdecydował... Poza tym trzeba by było odbudować stacje towarowe, gdzie dokonywano by rozładunku towaru. Bardziej konkurencyjny jest transport samochodowy - tyle samo towaru wejdzie do składu wąskotorowego co do kilku ciężarówek, a one mają większą mobilność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ty45 - 20




Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:59, 01 Sie 2007    Temat postu:

Daras napisał:
No a taki czynnik jak pieniądze? Przecież o to przede wszystkim chodzi...

Właśnie o to mi chodziło. Czy stan techniczny linii - czytaj koszt doprowadzenia do stanu używalności - jest akceptowalny w perspektywie uruchomianych przewozów.
Jeżeli znajdzie się klient, który będzie płacił i zamawiał np. 10 wahadeł po 25 Eaos`ów dziennie, to wtedy można się nawet porwać na odbudowę torów od podstaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Brutto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin