Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

ET22-1001 i 1002

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Nie 17:11, 16 Lip 2006    Temat postu: ET22-1001 i 1002

Była to bardzo charakterystyczna para na PKP. Dwa pierwsze i ostatnie byki z serii 201Ec:

ET22-1001 - 201Ec-001 zbudowana we wrześniu 1977r.
ET22-1002 - 201Ec-002 zbudowana we wrześniu 1977r.


Historia:
Po nieudanej budowie na skale seryjne EP23 „Pafawag” podjął się kolejnego projektu. Tym razem miała to być lokomotywa ET22 wyposażona w gniazda sterowania wielokrotnego. W roku 1977 wyprodukował on dwa prototypowe modele mianowicie 201Ec-001 i 201Ec-002. Kolejno przyjmowały one numery inwentarzowe na PKP jako 501 i 502, 701 i 702 i końcu 1001 i 1002, które pozostały do dnia dzisiejszego. Lokomotywy te wyposażono w nowe podparcie pudła, gniazda sterowania ukrotnionego oraz dodatkowy przewód powietrza. W początkowych fazach testów i po nich przez kilka lat maszyny te należały do CM Poznań. Niestety projekt ten okazał się kolejnym niewypałem, ponieważ gdy obie maszyny były spięte razem ich moc była tak duża, że na drugiej lokomotywie od jej nadmiaru siadały podzespoły. Z racji tego maszyny te pracowały oddzielnie jako pojedyncze ET22. Kolejno przeniesiono je do CM Katowice, gdzie już nigdy nie pociągnęły wspólnie żadnego brutta.


Informacje ogólne:
Obecnie obie maszyny stoją na terenie Zakładu Taboru w tarnowskich górach i czekają na pocięcie, gdyż zostały one skreślone ze stanu CM Katowice w październiku 2005.


Fotografie:
[link widoczny dla zalogowanych]
ET22-1001 fot. Gigabyt
[link widoczny dla zalogowanych]
ET22-1001 fot. Gigabyt
[link widoczny dla zalogowanych]
ET22-1002 fot. Gigabyt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gigabyt
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 10:21, 16 Paź 2006    Temat postu:

Byłem w sobotę na terenie Sekcji Napraw i Utrzymania Taboru Trakcyjnego w Tarnowskich Górach. Obie maszyny stoją w dalszym ciągu odstawione i niestety nie udało mi się ustalić kiedy miałoby dojść do fizycznej kasacji. Oprócz nich z wraków stoją także ET22-683 oraz ET22-1032, a także odstawiona już ET22-698.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarT
przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zbąszynek

PostWysłany: Sob 9:52, 28 Paź 2006    Temat postu:

Mam wiadomość w której mówi się że ET22-1001 i 1002 mają przejść do tworzonej spółki "Koleje Wielkopolskie" z siedzibą w Poznaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 12:02, 28 Paź 2006    Temat postu:

BarT napisał:
Mam wiadomość w której mówi się że ET22-1001 i 1002 mają przejść do tworzonej spółki "Koleje Wielkopolskie" z siedzibą w Poznaniu.


No to by było elegancko :D W końcu pierwszy ich przydział to właśnie był CM Poznań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Sob 20:16, 28 Paź 2006    Temat postu:

Czyli zanosi się na to, że będą wykorzystywane do obsługi ruchu pasażerskiego. Zawsze to lepiej niż miałyby skończyć jako żyletki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Sob 20:31, 28 Paź 2006    Temat postu:

Nawet gdyby nie dostały żadnego innego przydziału to powinne pójść do jakiegoś skansenu, bo przecież są tylko dwa byki tego typu w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin