Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Paliwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy spalinowe.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pon 12:15, 08 Sty 2007    Temat postu: Paliwo

Kto zaopatruje lokomotywy PKP w paliwo? W ogóle czym jest to paliwo? Bo na pewno nie tym dieslem, co leje się do baków silników wysokoprężnych w autach, bo pociągi szybko wyszłyby z użycia. Jaki jest koszt litra takiego paliwa? Ciekaw jestem również, ile wynosi przeciętne spalanie loków na 100 przejechanych km.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daras dnia Pon 20:46, 08 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Pon 15:28, 08 Sty 2007    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze odpowiem, ale zaopatrywać to chyba zaopatrywa się samo albo przez blachsmrody (czyt. TIRY). Jest to chyba ropa ale tego nie jestem pewien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pon 20:48, 08 Sty 2007    Temat postu:

Ja słyszałem, że jeżdżą na mazut - pozostałość po frakcyjnej destylacji ropy naftowej. Słyszałem również, że niektórzy prywaciarze jeżdżą głównie spalinówkami dlatego, że jest to bardziej ekonomiczne - płacą 30 - 50 gr za litr (nie pamiętam dokładnie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buli56




Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 09 Sty 2007    Temat postu:

Pracuję jako mechanik przy lokomotywach i paliwo, które się tam stosuje, jest takie samo jak stosowane do samochodów. Jest to olej napędowy, a zimą stosowany jest ON zimowy o krzepliwości do -30 stopni (niekiedy barwiony). W silnikach tych są stosowane wtryskiwacze paliwa takie jak w samochodach, tylko większe i ciśnienie wtrysku dochodzi np. na lok TEM 2 (SM48) do 360 atm. Złe gatunkowo paliwo zatarłoby te urządzenia, a także pompy wtryskowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Sob 0:47, 13 Sty 2007    Temat postu:

No to wyprowadziłeś mnie z błędu... A ile kosztuje litr diesla do loków? Bo na pewno nie w okolicach 4 zł, jak do aut... Wiesz może, ile wynosi zasięg danego loka na pełnym baku? Bo chciałbym sobie wyliczyć koszt jednego pociągokilometra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buli56




Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:42, 13 Sty 2007    Temat postu:

Paliwo do lokomotyw jest troszkę tańsze, bo kupuje się je w hurcie na umowy roczne i są to setki ton . Jeśli chodzi o ilości spalanego paliwa przez lokomotywę to jest to zależne od brutta pociągu, usytuowania szlaku, po jakim ciągnięty jest ten pociąg oraz od typu lokomotywy. Przeważnie liczy się to w moto godzinach. Mogę Ci tylko napisać , że lokomotywa czeska T448-p na 8 godzin pracy manewrowej spala ok. 250 litrów ON. Na pociągu te ilości są znacznie większe. Ale to wcale nie jest dużo, bo taka lokomotywa średniej wielkości potrafi uciągnąć pociąg o masie brutto ok. 2500 ton. Mogę Ci jeszcze napisać, że do misy silnika lokomotywy ST43 wchodzi 1120 litrów oleju silnikowego i jest to olej dobrej jakości i starcza to około na 3 miesiące.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adamq




Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:22, 07 Sty 2008    Temat postu:

Może nie na temat............................
Szynobusy VT627 zużywają 35l oleju napedowego na 100km. Szynobusy VT628 zużywaja 70l tegoż oleju napędowego (2 silniki spalinowe - choć istnieje tańsza wersja z wagonem doczepnym - oznaczenie niemieckie 928)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xped




Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:17, 14 Kwi 2008    Temat postu:

Nie może być to samo paliwo co w samochodach bo podobno ma dużo więcej zanieczyszczeń, które trzeba usuwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy spalinowe. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin