Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Dotacje na remont śląskiego węzła kolejowego.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 13:25, 19 Sie 2006    Temat postu: Dotacje na remont śląskiego węzła kolejowego.

Infrastruktura kolejowa na Śląsku jest w złym stanie, na niektórych odcinkach ze względu na zły stan torów pociągi mogą jeździć z prędkością zaledwie 20 km/h. Jerzy Polaczek, minister transportu zapowiada, że w latach 2007-2013 na naprawę infrastruktury kolejowej na Śląsku zostanie przeznaczonych ponad miliard euro.
W Polsce jest 19 tys. km linii kolejowych, aż 30 proc. z nich ma stan niezadowalający. Na Śląsku jest 2,1 tys. km linii kolejowych i jest to największa gęstość torów w Polsce. Śląsk to również największe nasilenie ruchu towarowego - ponad połowa przewozów ładunków koleją odbywa się na Śląsku, głównie przewozi się węgiel i koks.

- Zły stan torów na Śląsku to efekt występujących szkód górniczych i złej nawierzchni kolejowej. W pierwszej kolejności remontujemy te linie kolejowe, na których odbywa się ruch towarowy. Chcemy udrożnić ciągi wywozowe na północ kraju, do portów, gdyż w tym kierunku jest głównie prowadzony ruch towarowy - wyjaśnia Włodzimierz Leski, rzecznik Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Katowicach.

Od 1 stycznia 2007 r. polski rynek kolejowych przewozów towarowych zostanie udostępniony międzynarodowej konkurencji. Obecnie tylko po ponad 1300 km polskich torów pociągi mogą jeździć z prędkości 160 km/h. Tak jest m.in. na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Katowice z Warszawą oraz na kierunku wschód-zachód na linii E20 Rzepin-Siedlce.

Natomiast na 3 tys. kilometrów ograniczenie prędkości jest do 40 km/h. Dlatego nowy rząd podjął "ofensywę inwestycyjną" w infrastrukturę kolejową. Zapowiada nie notowane od lat nakłady na jej modernizację i remonty, które mają wyniść 4,1 mld zł. (plus 0,4 mld zł na zakup taboru).

- Grupa PKP jest gotowa, by przyznane środki wykorzystać w 100 proc. Liczba gotowych projektów jest nawet większa niż te, które zostaną sfinansowane przez Unię Europejską. Pieniądze jakie zostaną skierowane na inwestycje w najbliższych latach będą większe niż wydano na inwestycje przez ostatnie 15 lat - przekonuje Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA.

Większość środków pochodzić będzie z Unii Europejskiej. Największe inwestycje na kolei, jakie będą finansowane na Śląsku ze środków UE, to:
- modernizacja linii Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - do granicy ze Słowacją oraz Zebirzydowic
- modernizacja kolejowego korytarza europejskiego na odcinku Opole - Kędzierzyn Kożle - Gliwice - Zabrze.

Inwestycje te będą kosztować 350 mln euro (plus środki własne, krajowe).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin