Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Kolej w budzecie 2008

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski




Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: iwiczna

PostWysłany: Pon 20:50, 03 Gru 2007    Temat postu: Kolej w budzecie 2008

Janusz Piechociński Kolej w budżecie 2008

Wydatki dla działu Transport i łączność zostały zaplanowane w kwocie 11.614.985 tys zł (tj. 236.9% ustawy budżetowej na 2007r.), z tego na:
 krajowe pasażerskie przewozy kolejowe - 610.000 tys. zł
 infrastrukturę kolejową - 1.818.327 tys zł
 autostrady płatne - 428.468 tys zł
 drogi publiczne krajowe - 8.177.072 tys zł
 Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - 465.425 tys zł
 Urzędy Żeglugi Śródlądowej - 3.596 tys zł
 Główny Inspektorat Transportu Drogowego - 13.543 tys zł
 Urząd Lotnictwa Cywilnego - 56.422 tys zł
 pozostałą działalność - 42.132 tys zł


Krajowe pasażerskie przewozy kolejowe
Z kwoty 610.000 tys.zł zaplanowanej w tym rozdziale przewidziano na:
 dotacje przedmiotowe do ustawowych ulg taryfowych - 370.000 tys. zł
(tj. 99,7% ustawy budżetowej na 2007r.)

 dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych - 240.000 tys. zł
(tj. 100,0% ustawy budżetowej na 2007r.)


Infrastruktura kolejowa

Z kwoty 1.818.327 tys zł (w tym z akcyzy – 1.507.905 tys. zł) zaplanowanej w tym rozdziale przewidziano na:
1) dotacje podmiotowe dla PKP PLK S.A. na dofinansowanie
kosztów remontu i utrzymania infrastruktury kolejowej - 500.000 tys. zł
(tj. 131,6% ustawy budżetowej na 2007r.)



2) dotacje dla PKP PLK na realizację zadań inwestycyjnych na liniach
kolejowych o państwowym znaczeniu oraz na współfinansowanie
projektów realizowanych ze środków SPOT i Funduszu Spójności - 1.185.056 tys. zł
(tj. 189,6% ustawy budżetowej na 2007r.)
(w tym współfinansowanie – 177.151 tys. zł)
Z kwoty 1.185.056 tys zł przypada na:
 inwestycję wieloletnią pn. Modernizacja linii kolejowej E-65
Warszawa – Gdynia, Etap II - 388.941 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 51.217 tys. zł)
zadanie przewidziane do realizacji w latach 2007 – 2010, współfinansowane
z Funduszu Spójności.
 pozostałe zadania inwestycyjne - 796.115 tys. zł
(w tym na współfinansowanie ze środków UE – 125.934 tys. zł)
z przeznaczeniem na następujące zadania:
 modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinkach:
Mińsk Mazowiecki – Siedlce, Siedlce – Terespol, Etap I - 82.159 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 36.263 tys. zł)
 modernizacja poznańskiego węzła kolejowego na linii E-20 - 48.421 tys. zł
(w tym na współfinansowanie – 21.440 tys. zł)
 odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30 i C-E30
na odc. Legnica – Wrocław – Opole - 100.272 tys. zł
 modernizacja linii kolejowej E-30 na odc. Legnica – Węgliniec - 2.350 tys. zł
 modernizacja linii kolejowej E-30 odc. Węgliniec – Zgorzelec
i C-E30 odc. Węgliniec – Bielawa Dolna/Granica Państwa - 19.218 tys. zł
 modernizacja linii kolejowej Nr 8. Etap I: odc. Warszawa
Zachodnia – Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa
Służewiec – Lotnisko Okęcie. Faza 2: roboty na odc.
Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie - 37.042 tys. zł
(całość na współfinansowanie)
 modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 131
Chorzów Batory – Tczew - 15.340 tys. zł
 modernizacja nawierzchni linii kolejowej nr 202
Gdańsk – Stargard Szczeciński na odc. Białogard –
Cieszyno Łobeskie - 12.500 tys. zł
 modernizacja linii kolejowej nr 351 Poznań – Szczecin
na odc. Stargard Szczeciński – Regalica - 15.488 tys. zł
 modernizacja linii kolejowej nr 273
Wrocław – Szczecin Główny w km 228,9 – 355,9 - 15.000 tys. zł
 wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi
na linii 272 Kluczbork – Poznań (tor 1) - 15.640 tys. zł
 modernizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego
Szczecin Główny – granica państwa (kierunek Berlin) - 17.400 tys. zł

Więcej w najbliższym numerze Rynku Kolejowego…..

Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury,

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kulikowski




Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:17, 19 Gru 2007    Temat postu:

(C) http://www.piechocinskitransport.fora.pl/transport-kolejowy,1/komisja-infrastruktury-o-budzecie,212.html
Dlaczego w takim razie w Warszawskim Węźle Kolejowym likwidują 60 pociągów i skracają składy do jednej jednostki ?
No i najważniejsze:
Podział wydatków na drogi i kolej w 2008 w proporcji 80:20, a więc niezgodnie z traktatem akcesyjnym, w którym zobowiązaliśmy się do podziału środków między drogi: kolej: inne gałęzie 50:40:10 !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Śro 12:55, 10 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin