Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Niemiecko-rosyjska linia kolejowo-promowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Śro 20:34, 22 Lis 2006    Temat postu: Niemiecko-rosyjska linia kolejowo-promowa

[link widoczny dla zalogowanych] napisał:

Niemiecka kolej Deutsche Bahn uruchomi 5 grudnia stałe połączenie kolejowo-promowe do rosyjskiego Bałtyjska w obwodzie kaliningradzkim nad Morzem Bałtyckim - podał niemiecki dziennik „Berliner Morgenpost”. Kursujące na trasie Sassnitz-Bałtyjsk promy będą omijały Polskę i kraje bałtyckie.
To pierwsze od rozpadu Związku Radzieckiego bezpośrednie połączenie w komunikacji towarowej między Niemcami i Rosją - podkreśla gazeta. Linia jest na razie eksperymentem ze względu na wysoki koszt.
Zdaniem „Berliner Morgenpost” nowe połączenie jest zgodne z „polityczną kalkulacją” w Berlinie i Moskwie. „Celem jest opłynięcie Polski i Litwy. Stosunki polityczne stały się wyraźnie chłodniejsze, stosunki między koncernami i urzędami kolejowymi obu krajów już dawno sięgnęły dna”.
Gazeta twierdzi, że polska sieć kolejowa jest przeciążona. Pociąg towarowy potrzebuje obecnie sześciu dni, by pokonać trasę z Berlina do Moskwy, a do Petersburga aż siedmiu. „Natomiast prom potrzebuje 36 godzin, by dopłynąć z Sassnitz do Bałtyjska” - powiedział Hans-Dieter Strandt, odpowiedzialny w spółce DB, Stinnes, za kontakty z Rosją.
Zdaniem gazety Warszawa i Wilno ponoszą częściowo winę za przeszkody tranzytowe. „PKP są ociężałe, a współpraca z nimi często nie sprawia żadnej przyjemności” - mówi menedżer DB. Rosjanie są mniej dyplomatyczni. „Litwini mają tendencje do tworzenia własnych reguł. Potrzebna jest alternatywa dla połączeń z i do Rosji” - mówi szef portu w Kaliningradzie Gieorgij Siebow.
„Berliner Morgenpost” podaje, że w budowę nowych urządzeń portowych w Bałtyjsku Rosjanie zainwestowali 1,5 mld rubli. Rosyjskie koleje RZD wydadzą z kolei 5 mld na modernizację trasy. Zdaniem gazety Rosjanie mają wielkie plany. Wkrótce do obsługi niemiecko-rosyjskiej linii ma być skierowany drugi prom. Planuje się rozbudowę floty do siedmiu jednostek.
Niemiecka gazeta zwraca uwagę, że Warszawa „bacznie przygląda się” niemiecko-rosyjskiemu projektowi. „W końcu nie usunięto jeszcze zadrażnień wywołanych projektem rosyjsko-niemieckiego Gazociągu Północnego”.
„Berliner Morgenpost” ocenia współpracę polsko-niemiecką jako nienajlepszą. W tym kontekście przypomina o sporze dotyczącym pozwolenia na kursowanie niemieckich pociągów z Berlina do Kostrzyna, zarzucając polskiemu Urzędowi Transportu Kolejowego, że blokuje tę linię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Czw 21:29, 23 Lis 2006    Temat postu: PKP zaskoczone krytyką ze strony Deutsche Bahn

[link widoczny dla zalogowanych] napisał:

Zarząd PKP jest "nieprzyjemnie zaskoczony" krytyką ze strony kolei niemieckich, Deutsche Bahn - powiedział w środę Michał Wrzosek, rzecznik PKP.
Dzień wcześniej DB ogłosiła, że uruchamia połączenie kolejowo-promowe z Obwodem Kaliningradzkim, nie mogąc porozumieć się z polskimi kolejami.
O planowanym uruchomieniu 5 grudnia stałego połączenia kolejowo- promowego z Sassnitz w Niemczech do rosyjskiego Bałtyjska napisał we wtorek niemiecki dziennik "Berliner Morgenpost". Spółka Railion Deutschland AG i rosyjska kolej RDZ podpisały w połowie listopada umowę w tej sprawie. Promy mają omijać Polskę i kraje bałtyckie.
Gazeta twierdzi, że polska sieć kolejowa jest przeciążona, a "stosunki między koncernami i urzędami kolejowymi obu krajów (Polski i Niemiec) już dawno sięgnęły dna".
Rzecznik PKP, Michał Wrzosek powiedział w środę, że PKP "nie ocenia tak negatywnie współpracy z DB". -Rozmawiamy na temat różnych form współpracy i jest ona prowadzona na wielu polach, np. trwają rozmowy na temat przewozu pasażerów. My tak krytycznie nie odnosimy się do tej współpracy - dodał.
Hans-Dieter Strandt, odpowiedzialny w Stinnes - spółce DB - za kontakty z Rosją, powiedział niemieckiej gazecie, że pociąg jadący przez Polskę potrzebuje 6 dni, by pokonać trasę z Berlina do Moskwy, a do Petersburga - 7 dni. Jego zdaniem winne są temu "polskie koleje państwowe PKP, które są ociężałe, a współpraca z nimi często nie sprawia żadnej przyjemności".
Strandt twierdzi, że prom potrzebuje 36 godzin, by dopłynąć z Sassnitz do Bałtyjska.
Dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, Adrian Furgalski uważa, że zapowiedź uruchomienia nowego połączenia kolejowo- promowego przez koleje rosyjskie i niemieckie ma charakter polityczny.
- Jeśli chodzi o współpracę niemiecko-rosyjską, to ważne są pieniądze, ale najważniejsze jest, iż rozwija się ona na skutek poparcia na bardzo wysokim szczeblu. Tak jak w przypadku inwestycji związanych z energetyką i gazownictwem, odbywa się to ponad głowami Polaków - powiedział Furgalski. Jego zdaniem Polska wykazuje zbyt małą aktywność dotyczącą inwestycji w infrastrukturę kolejową i rozbudowę usług transportowych.
Postępowanie zachodnich przewoźników - zdaniem analityka- wskazuje na to, że zachodnie firmy kolejowe postanowiły, po otwarciu polskiego rynku przewozów kolejowych 1 stycznia 2007 r., "prowadzić tutaj interesy, nie patrząc na PKP". Dodaje, że "zamiast wysyłać uspokajające komunikaty o gotowości do konkurencji, trzeba wmontować polską kolej w strukturę przewozów unijnych".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pon 0:00, 27 Lis 2006    Temat postu:

Tyle korzyści mogłoby wyniknąć z przejazdu pociągów DB przez Polskę - musieliby wnieść opłatę za używanie linii, za zużyty prąd (chyba, że użyliby spalinówek), przy okazji MK postrzelaliby wiele ciekawych fotek ;) Na pewno pod względem finansowym wyszłoby taniej dla DB niż ta przeprawa promowa. Ale PKP chyba rzeczywiście nie jest zainteresowane zwiększeniem zysków... Można byłoby włożyć sporo pieniędzy na modernizację szlaków łączących naszych wschodnich i zachodnich sąsiadów, za ileśtam lat zwróciłoby się na pewno. Przewozy osobowe także by na tym zyskały - zwiększono by prędkość szlakową na niektórych odcinkach.

Ale PKP woli zamknąć daną linię, mieć z tym spokój i dać zarobić przewoźnikom autobusowym - jak w przypadku linii Brodnica - Bydgoszcz. A można było przecież szynobus puścić... Mały OT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> News Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin