Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Lokomotywy spalinowe EM62

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Tabor
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BarT
przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zbąszynek

PostWysłany: Czw 1:31, 07 Gru 2006    Temat postu: Lokomotywy spalinowe EM62

W tym temacie chciałbym przedstawić nieco osobą odwiedzającym forum sylwetkę lokomotyw EM62 które powstały w zakładach Rail Polska we Włosienicy i dlatego przewoźnika też pracują. Dlaczego temat pojawia się w tym dziale, ano dlatego gdyż lokomotywa ta powstała w większości z podzespołów amerykańskich lokomotyw F40PH.

A więc jak już napisałem w lokomotywach EM62 wykorzystano zasadniczo podzespoły z amerykańskich lokomotyw F40PH, z orginalnego gagarina zachował się układ biegowy (łącznie z silnikami trakcyjnymi) wraz z nieco zmienioną konstrukcją pudła. Wszystkie elementy zostały przygotowane w lokomotywowni w Derby, a następnie wysłane statkiem do Polski, modernizację wykonują Zakłady Taboru Kolejowego będące własnością Rail Polska. Pierwsza z lokomotyw czyli EM62-001 po przejściu testów, została dopuszczona do ruchu po PLK w styczniu 2006 roku. Modernizacja opiera się zasadniczo o lokomotywy M62 zakupione od koleji EVR z Estoni.
W lokomotywie zabudowano silnik spalinowy o mocy 3000KM typu 645E3B produkcji General Motors, wymianie podlegały także agregaty prądotwórcze, elementy sterowania, chłodzenia, sprężarka, oraz wszystkie te których zabudowa była konieczna w modernizowanym pojeździe. Lokomotywy uzyskały nowoczesny wystrój kabiny maszynisty, z zastosowaniem manetek i podzespołów z lokomotyw F40PH. Celem modernizacji jest przede wszystkim poprawa parametrów technicznych, podwyższenie niezawodności, oraz poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy maszynisty co tez niewątpliwie zostało osiągnięte. Poniżej podaję część z parametrów tegoż pojazdu trakcyjnego.

Moc silnika spalinowego: 3000KM
Typ silnika spalinowego: 645E3B
Ilość cylindrów: 16
Cylk pracy: dwusuwowy
Prądnica typu: AR10/D14
Napięcie prądnicy: 600V
Prąd maksymalny: 4200A
Sprężarka typu: WBO-RDG
Ilość cylindrów: 3
Układ osi: Co'Co'
Silnik trakcyjny typu: ED-107

Pod spodem przedstawiam link do zdjęcia lokomotywy F40PH w trakcie demontażu podzespołów w lokomotywowni w Derby: [link widoczny dla zalogowanych], oraz fotografię lokomotywy EM62-001:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Tabor Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin