Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

03.11.2006 - rocznica wypadku na stacji w Juliance

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pią 19:46, 03 Lis 2006    Temat postu: 03.11.2006 - rocznica wypadku na stacji w Juliance

Dzisiaj mija 30 rocznica tragicznego wypadku, do którego doszło na stacji Julianka, niedaleko Częstochowy.

Portal wiadomosci.polska.pl napisał:
O godz. 2.05 maszynista i pomocnik maszynisty stojącej tam lokomotywy EU07-168 pociągu pospiesznego Kraków – Hel ze zdumieniem spostrzegli, że w ich kierunku pędzi pociąg pasażerski. Nie zbliżał się on jednak przodem, tj. lokomotywą, lecz… tyłem.

Widząc nieuchronność zderzenia, w ostatniej chwili zdążyli wyskoczyć z lokomotywy. Zaraz potem, ostatni wagon pociągu pospiesznego Lublin – Wrocław Główny wbił się w elektrowóz pociągu z Krakowa do Helu. Skutki zderzenia były straszliwe – zginęło 25 osób, a 79 zostało rannych.

W przeciwieństwie do wypadków pod Otłoczynem czy w Reptowie przyczyna katastrofy w Juliance była banalnie prosta, a zarazem niestety, bardzo „polska”: maszyniści prowadzący pociąg z Lublina do Wrocławia po prostu zasnęli - byli bowiem kompletnie pijani. „Ich” pociąg zatrzymał się, a następnie pod wpływem siły grawitacji zaczął zjeżdżać tyłem w kierunku stacji Julianka, której obsługa przestawiła już zwrotnice, przygotowując drogę dla pociągu z Krakowa do Helu. Prędkość staczającego się pociągu wynosiła podobno ok. 40 km/h. Wydaje się to niewiele, ale wystarczyło to, by skutki były tragiczne.

Tragedię, jaka w mglistą noc z 2 na 3 listopada 1976 r. rozegrała się w Juliance upamiętnia wzniesiony nieopodal torów kolejowych krzyż.

Lokomotywa EU07-168, która w miarę dobrze przetrwała wypadek, skończyła swój „żywot” 7 września 1979 r. Tego dnia na stacji Strażów między Rzeszowem a Przeworskiem, prowadzony przez nią międzynarodowy pociąg pospieszny z Lipska do Przemyśla Głównego najechał z szybkością 115 km/h na koniec pociągu towarowego, złożonego z 40 pustych węglarek. Ważący 80 ton elektrowóz pociągu pospiesznego został wyrzucony 120 m w pole, wagony spiętrzyły się. W katastrofie zginęło 9 osób.

autor tekstu: Bartłomiej Kozłowski


O tej tragedii można przeczytać też na Wikipedii - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin K.




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Wrocławia

PostWysłany: Śro 15:22, 08 Lis 2006    Temat postu:

Najbardziej pechowy pociąg wrocławskiej lokomotywowni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin