Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

27.09.2006r. ET22-544 wykolejenie - Koziegłowy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 21:24, 27 Wrz 2006    Temat postu: 27.09.2006r. ET22-544 wykolejenie - Koziegłowy.

Około godziny 17:00 doszło do poważnego wypadku na stacji Koziegłowy (północna obwodnica towarowa Poznania kierująca ruch towarowy ze stacji Poznań Franowo w kierunku Krzyża i Piły z pominięciem stacji Poznań Główny). 3 cysterny znajdujące się w składzie pociągu 18481 (prowadzonym ET22-544 o masie 1960t), wypełnione olejem opałowym wykoleiły się podczas wjazdu na stację. Jedna cysterna dodatkowo położyła się na bok, doszło do rozszczelnienia płaszcza i wycieku paliwa. Wyłączono napięcie w sieci trakcyjnej, ściągnięto kilkanaście jednostek straży pożarnej z Poznania i okolic i wezwano pociąg ratunkowy dyżurujący na codzień na stacji Poznań Piątkowo. Cały czas trwa usuwanie skutków wypadku i prawdopodobnie potrwa do rana dnia jutrzejszego. Pociągi towarowe będą przeciągane lokomotywami spalinowymi. Przyczyna wypadku nie jest jeszcze znana (prawdopodobnie zagrzanie się czopów osi, co zauważyła dyżurna ruchu dysponująca podczas wjazdu pociągu na stację Koziegłowy).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Śro 21:58, 27 Wrz 2006    Temat postu:

Adrian , Czy bykolowi się cos stało ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 22:11, 27 Wrz 2006    Temat postu:

Patrykos napisał:
Adrian , Czy bykolowi się cos stało ?


Chyba nic, na dniach będę wiedział więcej, niestety dowiedziałem się zbyt późno żeby wybrać się osobiście na miejsce zdarzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Czw 7:43, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Podobno omal nie doszło do wypadku na węglówce ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 15:30, 28 Wrz 2006    Temat postu:

Patrykos napisał:
Podobno omal nie doszło do wypadku na węglówce ?


Co masz na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Pią 7:29, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Obiło mi się o uszy że coś pod Kotomierzem na węglówce się coś robiło zewrany przewód hamulcowy w składzie. Popytam kolegi jeszcze co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Pią 12:42, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Nie doszło dzięki radiostopowi. Z bliżej niewiadomych przyczyn w okolicach Kotomierza wyskoczył z szyn EN57. Cześć jednostki znalazła się w skrajni drugiego toru. Na horyzoncie widać było swiatła pociągu z przeciwka. Mechanik użyl radiostopu co zatrzymało wszystkie pociągi w okolicy. Ot i cała tajemnica

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jesion




Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 17:19, 29 Wrz 2006    Temat postu:

To już było jakiś czas temu, żadna nowość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Pią 19:52, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Patrykos napisał:
Mechanik użyl radiostopu co zatrzymało wszystkie pociągi w okolicy.

Co to jest i jak działa radiostop? Po raz pierwszy o takim czymś słyszę... W jakich przypadkach można go użyć?

Jesion napisał:
To już było jakiś czas temu, żadna nowość.

Jeśli coś jest warte, żeby o tym napisać na forum, to czemu tego nie robić? Dzięki tamtemu postowi dowiedziałem się, że istnieje coś takiego jak radiostop, na przykład.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Pią 20:55, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Nastąpi automatyczne zatrzymanie tego składu oraz innych jakiejśtam odległości (względy bezpieczeństwa).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 22:23, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Funkcję RADIOSTOPU uzyskujemy poprzez naciśnięcie czerwonego (zaplombowanego) przycisku na manipulatorze radiotelefonu. Spowoduje to włączenie nadajnika i cykliczne samoczynne wysyłanie sygnału alarmowego. Sygnał ten jest odbierany w postaci kombinacji 3 tonów słyszalnych w głośnikach urządzeń odbierających i w głośniku nadającego (po dwóch powtórzeniach tych 3 tonów zainicjowane jest samoczynne hamowanie pociągu). Funkcja RADIOSTOP powoduje natychmiastowe samoczynne zahamowanie pociągów znajdujących się w zasięgu radiotelefonu (czyli około 10 km), o ile radiotelefon na pojeździe trakcyjnym połączony jest z urządzeniami SHP. Funkcja RADIOSTOP jest zainstalowana na drugim kanale pneumatycznym (nie mylić z kanałami radiowymi!!!) na pojeździe trakcyjnym (pierwszy kanał jest używany przez SHP i CA).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Śro 17:26, 04 Paź 2006    Temat postu:

Jesion napisał:
To już było jakiś czas temu, żadna nowość.

Zdarzenie to miało miejsce ZTCW 19 sierpnia, chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jesion




Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 21:53, 04 Paź 2006    Temat postu:

Jeżeli kogoś interesuje dokładniejszy opis to niech przeszuka sobie archiwum "Rynku Kolejowego". Było tam o tym napisane z tego co pamiętam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin