Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wypadek kolejowy na "węglówce" - Poledno 15.11.200

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:00, 15 Lis 2007    Temat postu: Wypadek kolejowy na "węglówce" - Poledno 15.11.200

[link widoczny dla zalogowanych]


Tiry zagrożeniem dla pociągów dlatego hasło "Tiry na tory" jak najbardziej aktualne. Podobny wypadek miał miejsce przed kilku laty w Gołaszewie pod Włocławkiem, gdzie "Kopernik" uderzył w TIRa.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kulikowski




Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 1:39, 17 Lis 2007    Temat postu:

Wieczny odpoczynek ... dla konduktorki.
Mimo takich wypadków koleje w Polsce mają najkorzystniejsze wskaźniki bezpieczeństwa.
Ewidentna wina (prawdopodobnie przemęczonego) kierowcy.
Należy rozwijać transport intermodalny. Odnoszę wrażenie, że pieniądze zamiast na autostrady lepiej przeznaczyć na modernizacje kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 23:39, 20 Lis 2007    Temat postu:

kulikowski napisał:
Ewidentna wina (prawdopodobnie przemęczonego) kierowcy.

Przemęczonego, albo też spieszącego się. Im szybciej by przyjechał tym więcej by dostał za kurs. Takie jest moje zdanie. Jednak, jak mogliśmy to zauważyć, nie opłaciła się próba zyskania 30 sekund przejeżdżając zanim nie zgaszono świateł na przejeździe... Tak swoją drogą to niektóre przejazdy automatyczne są bardzo niebezpieczne, bo zamkną połówkowe zapory i w kilka sekund później sunie pociąg... Powinny być zdecydowanie szybciej opuszczane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:26, 21 Lis 2007    Temat postu:

Wielu kierowców TIR-ów pada ze zmęczenia ale za kółko siada. Bo to co zarządzi szef firmy musi być zrealizowane jak najszybciej. Jesli kierowca buntuje się i nie chce jeżdzić bez tachografu to zazwyczaj słyszy od szefa "wyp.....laj".
Co do urządzeń zastosowanych w sygnalizacji przejazdowej to myślę że czas poszczególnych etapów jest wyliczony optymalnie. Zanim zaczną opadać
półrogatki wiele wcześniej zaczynają migać czerwone światła oraz sygnał dźwiękowy (dzwonki). Gdyby czas poszczególnych etapów wydłużyć zniecierpliwionych kierowców byłoby jeszcze więcej którzy slalomem objeżdżaliby półrogatki. Z chwilą jak sygnalizacja świetlna zaczyna działać na przejazd nie ma prawa wjechać żaden pojazd drogowy.
Na przejeździe gdzie doszło do wypadku półrogatek nie ma, jest tylko sygnalizacja świetlna. Widać, że przy takim natężeniu ruchu jaki na tej drodze jest wg fachowców to wystarczy.
Kierowca TIR-a (Chorwat) przyznał się, że ruszył jak ostatni wagon pociągu jadącego po torze nr1 zjechał z przejazdu.
Prosty wniosek, że kierowcy nie do końca znają zasadę działania sygnalizacji przejazdowej.
Pociąg uruchamia sygnalizację przejazdową będąc w odpowiedniej odległości przed przejazdem. Sygnalizacja ustaje z chwilą najechania na "czujnik" zaraz za przejazdem. Wdaje mi się, że przerwy w działaniu sygnalizacji mogło nie być, czyli między wyłączeniem przez pociąg po jedynce a ponownym uruchomieniem przez "Bachusa". Mogła też być bardzo krótka i w takim przypadku kierowca TIR-a nie powinien ruszyć się z miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Śro 22:45, 21 Lis 2007    Temat postu:

Zresztą w prawie o ruchu drogowym jest wyraźnie napisane, że na przejazd można wjechać dopiero po podniesieniu zapór i wyłączeniu się sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. Uczą tego na kursach na prawo jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
akselmen




Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 21:37, 22 Lis 2007    Temat postu:

Czy na każdym przejeździe kolejowym musi być policja??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:38, 25 Lis 2007    Temat postu:

akselmen napisał:
Czy na każdym przejeździe kolejowym musi być policja??


O co Ci chodzi? Jaka policja?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Wypadki kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin