Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

ET22
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 0:19, 08 Lis 2006    Temat postu:

EU07-457 napisał:
AdrianD napisał:
[...]zauważ, że inne CM, które również oddały swoje siódemki posiadają jeszcze inne elektryki. Poznań jako jedyny w Polsce CM posiada tylko i wyłącznie elektryki serii EU/EP07


A ET22?


No to ET22 posiadamy dopiero od niecałego miesiąca, a inne CMy, które oddały siódemki, byki mają już od kilkunastu lat.

EU07-457 napisał:
Cytat:
tak, więc zaczęło brakować nam maszyn do obsługi naszych obiegów.


Czegoś tu nie rozumiem. Przecież jeśli PR przejął / kupił EU07, to tak naprawdę nic się nie zmienia w obiegach. Siódemki jak jeździły, tak dalej będą obsługiwać swoje pociągi. Obsługa trakcyjna również pozostaje ta sama - mechanicy z Cargo.
Czy jesteś pewien, że PR kupiły EU07? W kolejowej prasie nic na ten temat nie zauważyłem, a myślę, że "Głos Maszynisty" na pewno napisałby jakąś wzmiankę o tym.


CM Poznań
EU07-016, EU07-032, EU07-049, EU07-075, EU07-084, EU07-099, EU07-163, EU07-420, EU07-439, EU07-463, EU07-464, EU07-507, EU07-525, EU07-526

To są siódemki, które poszły/pójdą do wrocławskiego PR. Z tąd też na miejscu w Poznaniu pozostanie niewiele siódemek i dlatego też dostaliśmy byki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafa




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard

PostWysłany: Pon 13:15, 01 Sty 2007    Temat postu:

ET22-1118 CM Czechowice otrzymał pantografy połówkowe, to jakaś większa akcja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patrykos




Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imielin

PostWysłany: Pon 15:49, 01 Sty 2007    Temat postu:

No, raczej nie :D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Wto 22:49, 02 Sty 2007    Temat postu:

Czy ktoś mógłby zamieścić fotkę tego byczka? W ogóle jakie jeszcze byki (oprócz numeru 2000) mają pantografy połówkowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Śro 16:01, 03 Sty 2007    Temat postu:

Tutaj jest link do fotki:[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:51, 05 Sty 2007    Temat postu:

Trochę z innych nowinek o ET22. Wczoraj na dwóch bydgoskich byczkach: ET22-507 oraz ET22-941 zamontowano próbnie nadajniki GPS. Docelowo ma być dodana opcja zapisu parametrów jazdy (tak, jak na ET22-2000). Urządzenie zakładały bydgoskie KZŁ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 12:02, 06 Sty 2007    Temat postu:

EU07-457 napisał:
Trochę z innych nowinek o ET22. Wczoraj na dwóch bydgoskich byczkach: ET22-507 oraz ET22-941 zamontowano próbnie nadajniki GPS. Docelowo ma być dodana opcja zapisu parametrów jazdy (tak, jak na ET22-2000). Urządzenie zakładały bydgoskie KZŁ.


No proszę. Pawle a te byczki to przypadek czy prędzej były ustalone, w których zamontują na testy? Jak tak to dlaczego akurat te dwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gigabyt
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 14:05, 06 Sty 2007    Temat postu:

Jak byłem w Skarżysku jakoś dwa miesiące temu, naczelnik Sekcji chwalił się, że na paru bykach ze Skarżyska również zamontowano nadajniki GPS. Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:57, 06 Sty 2007    Temat postu:

Gigabyt napisał:
Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P).


No akurat w Bydgoszczy nie mają się czego obawiać, ponieważ urządzenie nie zapisuje parametrów jazdy, a jedynie położenie pojazdu.
Adrian, nie mam pojęcia dlaczego akurat te dwie maszyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vigen




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 16:03, 16 Sty 2007    Temat postu:

Mam pytanie z troche innej kategori niż temat który się rozwinął, a mianowicie:

Przy przechodzeniu z pozycji bezoporowej na kolejny układ ET22 szarpią (czuć to nawet w wagonach pasażerskich jak się jedzie). Przy przechodzeniu na który układ to bardziej czuć ? Czy na szeregowo-równoległą czy na równoległą? bo wiem, że jest różnica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 16:36, 16 Sty 2007    Temat postu:

vigen napisał:
Przy przechodzeniu z pozycji bezoporowej na kolejny układ ET22 szarpią (czuć to nawet w wagonach pasażerski jak się jedzie). Przy przechodzeniu na który układ to bardziej czuć ? czy na szeregowo-równoległą czy na równoległą ? bo wiem, że jest różnica


Szarpie przy przechodzeniu z S na SR, gdyż prędkość osiągnięcia bezoporowej szeregowej jest dość niska, co powoduje dość znaczny podskok prądu przy przejściu na SR. Z reguły w poc. pasażerskich po osiągnięciu szeregowej bezoporowej wrzucamy boki (tak do około 30-35 km/h), przez co przejście na drugi układ jest łagodniejsze. Jeśli jednak zależy nam na czasie wówczas tak się dzieje jak opisałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maszynista_50




Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:26, 07 Lut 2007    Temat postu:

W lokomotywach mających w układzie rozruchowym zastosowany wał grupowy taki "problem" występuje. Przechodząc z układu na układ następuje chwilowy zanik siły pociągowej to jest moment przesterowania się wału grupowego. Na "siódemce" tego problemu nie ma. Najbardziej odczuwalne jest to przy małych prędkościach i dlatego najlepiej wspomóc się "bokami" (jak sugeruje Paweł), aby prędkość wzrosła i szarpnięcie było jak najłagodniejsze.
Dam taki przykład: Maszynista dokonuje rozruch lokomotywą ET22 z ciężkim pociągiem (powiedzmy 2700 ton). Niemal od samego "startu" jazda odbywa się pod górę (długi podjazd). Po osiągnięciu pozycji "bezoporowej" na boczniki nie można sobie pozwolić ponieważ wartość prądu rozruchowego oscyluje w granicach zadziałania przekaźników nadmiarowych (możliwości poślizgu nie biorę pod uwagę). Prędkość wynosi w tym momencie ok 20km/h.
Jak powinien zachować się maszynista w takiej sytuacji?

Cytat:
Jak byłem w Skarżysku jakoś dwa miesiące temu, naczelnik Sekcji chwalił się, że na paru bykach ze Skarżyska również zamontowano nadajniki GPS. Ponoć od razu podskoczyła bezawaryjność pracy maszyny (czyżby maszyniści czując, że są monitorowani rzadziej podpierali nadmiarowe? :P).


O ile mi wiadomo urządzenia GPS mają pomóc w lokalizacji pojazdu a nie monitorowanie pracy maszynisty. Skąd masz takie informacje, że maszyniści często podpierają nadmiarowe? Sam to wymyśliłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
EU07-457
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:55, 20 Kwi 2007    Temat postu:

Dla numeromaniaków:
od 23.04.2007 ET22-923 z CM Bydgoszcz zostaje przekazana na stan CM Lublin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dual




Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 5:12, 02 Maj 2008    Temat postu:

ET22-156 i 881 z CM Łazy przekazane do CM Czechowice Dziedzice

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin