Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

ET22 2000
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Sob 1:37, 08 Lip 2006    Temat postu: ET22 2000

Mam pytanie do osób będących w temacie... Jak to jest, że na niektórych fotkach ET 22 2000 prezentowana jest z pantografem całym a na niektórych z pantografem połówkowym... Wydaje mi się, że szczegół jest dość znaczący. Będę wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Sob 8:35, 08 Lip 2006    Temat postu:

Witam.

ET22-2000 na samym początku po modernizacji miała seryjny pantograf, taki jak w pozostałych bykach.. Połówkowy patyk ta lokomotywa otrzymała w sierpniu 2005r. dokładnie dnia 10.08.2005r. opuściła mury ZNLE Gliwice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Nie 2:08, 09 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź AdrianD. Tego nie wiedziałem i trochę mnie to nurtowało.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Nie 17:38, 09 Lip 2006    Temat postu:

A czy takie patyki połówkowe są w czymś lepsze od zwykłych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Pon 1:01, 10 Lip 2006    Temat postu:

Pantograf połówkowy ma mniejszą masę a co za tym idzie mniejszą bezwładność, a więc lepiej współpracuje z siecią co ma znaczenie szczególnie przy większych prędkościach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
heppner
Fotograf kolejowy



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:02, 12 Lip 2006    Temat postu:

Powaznym minusem połówkowych patykow jest ich cena - sa kilkakrotnie drozsze od normalnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Śro 12:37, 12 Lip 2006    Temat postu:

Ruscy specjaliści rozwiązali problem wyboru czy połówkowy czy cały i zbudowali coś takiego:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin K.




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Wrocławia

PostWysłany: Śro 12:40, 12 Lip 2006    Temat postu:

Bardzo inspirujące. Jak to działa?
Mozesz podać wady i zalety?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 14:03, 12 Lip 2006    Temat postu:

Najpierw rozkłada się to podobne do normalnych pantografów a potem ten wysięgnik podnosi to do sieci trakcyjnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k_rider
Fotograf kolejowy



Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew Miasto

PostWysłany: Śro 17:37, 12 Lip 2006    Temat postu:

Interesujące, takiego patyka to ja jeszcze nie widziałem. Ruskie to mają pomysły;-). Ciekawe, czy jeżeli chodzi o koszt takiego to też dwa w jednym...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Daras
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmża / Poznań

PostWysłany: Śro 18:51, 12 Lip 2006    Temat postu:

Ale przecież przy takim układzie patyków ich masa i bezwładność się dodaje, a przecież im więcej, tym gorzej, nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Fotograf kolejowy



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 21:46, 12 Lip 2006    Temat postu:

Daras napisał:
Ale przecież przy takim układzie patyków ich masa i bezwładność się dodaje, a przecież im więcej, tym gorzej, nie?


Powiedz to Rosjanom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Forest




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:02, 13 Lip 2006    Temat postu:

Witam.
Może ten wysięgnik w czasie jazdy jest nieruchomy? To rozwiązałoby problem bo wtedy działałby tylko ten mały pantograf czyli masa byłaby mała może nawet mniejsza niż połówkowego. Takie rozwiązanie wymagałoby małych wachań wysokości sieci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianD
Administrator przewoznicy.rail.pl



Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CM Poznań

PostWysłany: Czw 18:11, 13 Lip 2006    Temat postu:

Forest napisał:
Witam.


Witamy na forum.


Forest napisał:

Może ten wysięgnik w czasie jazdy jest nieruchomy?


Też mi się tak wydaje, że ten połówkowo podobny wysięgnik jest nieruchomy, a to wyżej działa na zasadzie każdego innego "naszego" pantografu. Jedno pytanie, które mnie męczy to, w jakim celu została użyta taka konstrukcja, może to coś na zasadzie testów, tak jak u nas wprowadzono te żółte patyki na testy kiedyś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
defiler




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Herby Stare

PostWysłany: Sob 20:11, 15 Lip 2006    Temat postu:

AdrianD napisał:
tak jak u nas wprowadzono te żółte patyki na testy kiedyś.


No właśnie, pamietam. Czym one sie rozniły od czerwonych ? Byla w ogole jakas roznica oprocz koloru ?

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum brutto3200 - towarowe przewozy kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy elektryczne. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin